Cautare


20 Iulie 2009
35 de ani de la scanarea primului cod de bare de pe un produs

Se �mplinesc 35 de ani de la prima utilizare comerciala a codului de bare UPC, la scanarea unui pachet de guma �ntr-un supermarket din Statele Unite.

Codul de bare UPC (Universal Product Code) este unul dintre cele mai utilizate coduri de bare de pe planeta si serveste la identificarea unui anume produs si a producatorului sau. A fost creat de catre organizatia GS1 � care si �n prezent se ocupa de standardizarea �n domeniul codurilor de bare, pentru a usura procesul de �nregistrare la casa a bunurilor v�ndute �n supermarketuri.

Prima scanare a unui astfel de cod de bare a avut loc �n 1974 �ntr-un supermarket din Ohio, SUA, iar produsul scanat a fost un pachet de guma de mestecat. De atunci, codurile de bare au dus la c�stiguri extraordinare de productivitate si la imense economii de costuri pentru producatori, retaileri si cumparatori. Se estimeaza ca anual se economisesc 17 miliarde de dolari numai �n domeniul produselor de supermarket, prin utilizarea codurilor de bare. Costul implementarii unui cod de bare pe un produs este de numai 0.5 centi.

Codul de bare UPC a facut posibil comertul modern. Zilnic sunt scanate peste 10 miliarde de coduri de bare UPC, �n peste 25 de industrii. Fara coduri de bare pe produse sau pe documente am avea cozi enorme la casa �n supermarketuri, la ghisee, ar fi mai multe bagaje pierdute �n aeroporturi, de exemplu. Rata de eroare umana la introducerea manuala a datelor de la tastatura este de 1 eroare la 300 de caractere, �n timp ce rata de eroare la scanarea codurilor de bare este de 1 eroare la 36 de trilioane de caractere.

GS1 DataBar este urmatoarea generatie de coduri de bare, care de la 1 ianuarie 2010 va fi implementata �n supermarketuri. DataBar este capabil sa �ncorporeze pe o suprafata mai mica dec�t codul UPC mai multa informatie, cum ar fi termenul de valabilitate a produsului sau seria lotului din care face parte.



Despre LOGICODE:

�nca de la �nfiintarea companiei, �n 1993, Logicode s-a pozitionat pe piata ca prima companie rom�neasca specializata �n tehnologia codurilor de bare. Aceasta abordare a fost benefica, Logicode cunosc�nd o dezvoltare constanta, de la an la an, odata cu rasp�ndirea utilizarii codurilor de bare pe scara tot mai larga.

�n prezent, ne pozitionam ca furnizor si integrator de solutii de etichetare, marcare industriala si culegere automata a datelor. Odata cu dezvoltarea pietei si cu evolutia Logicode ca si companie a aparut necesitatea de a ne consolida pozitia de specialist pe mai multe paliere: tehnologia codurilor de bare, tehnologia RIFD, tehnologia informatiei si de comunicatii. Am reusit acest lucru prin parteneriatele �ncheiate si certificarile obtinute, completate cu certificarea �n domeniul calitatii ISO 9001:2000, care reflecta orientarea Logicode catre client si catre excelenta.

Logicode este partenerul unor lideri de piata recunoscuti la nivel global: Intermec, Markem, Datamax, O�Neil, Avery Dennison, Casio, CipherLAB, Seagull Scientific. Din iunie 2006, compania este si Microsoft Certified Partner. �n parteneriatul cu GS1 Romania, Logicode este GS1 Solution



Sursa: www.logicode.ro





Info util

Numai 5 producatori de solutii antivirus, inclusiv ESET, au indeplinit criteriile de detectie si dezinfectare solicitate pentru Windows 7.
Newsletter

Adresa mea de email:
Parteneri

Despre noi

Download

Contact

Strada Bolyai nr.11 / Tg.Mures 540 064
tel/fax:0265 265 910 / contact@smartnews.ro

Publicitate