Cautare


14 Ianuarie 2019
RTB House: 2019 va fi un an al dezvoltarii tehnologiilor AI

In 2018 am putut vedea evolutia Inteligentei Artificiale (AI) si extinderea acesteia catre tot mai multe zone din viata noastra - de la aplicatii de divertisment, la smartphone-uri si servicii care functioneaza cu AI, oferindu-ne recomandari individuale. Potrivit RTB House, nu trebuie sa asteptam schimbari revolutionare in AI pentru 2019 - mai degraba dezvoltarea sa, utilizarea mai practica si o disponibilitate mult mai ridicata in randul utilizatorilor obisnuiti - nu doar experti, programatori si pasionati de tehnologie. Catalin Emilian, Country Manager RTB House Romania si Bulgaria, vorbeste despre noi tendinte in dezvoltarea AI in viata noastra de zi cu zi, precum si in sectorul de marketing.

‘’Intotdeauna am crezut ca scopul inteligentei artificiale este de a face computerele la fel sau chiar mai inteligente decat fiintele umane, oferindu-le abilitati de gandire si rationament asemanatoare omului. Noi, oamenii, am reusit sa facem asta. Dar acum, obiectivul nostru principal este de a ne asuma responsabilitatea pentru AI si de a-o face mai utila si mai practica pentru toata lumea - de la companii, la utilizatori finali’’, declara Catalin Emilian.

Responsabilitatea AI

Cel mai bun exemplu - in acest an, internetul a fost coplesit de stiri false. Pentru a evita situatii similare in viitor, multe agentii si site-uri de stiri, organizatii mass-media in general, vor incepe sa dezvolte instrumente bazate pe AI pentru a evita continutul fals, facandu-l sigur, credibil si practic pentru audienta. De ce vor avea nevoie de AI pentru asta? Raspunsul este simplu, numarul de stiri si informatii, inclusiv cele false, crestere intr-un ritm fara precedent.

Exemplu diferit – retelele GAN (Generative Adversarial Networks). in general, aceasta este o tehnica bazata pe AI, care poate crea o fotografie sau un videoclip al unei persoane care arata super realist si autentic pentru ochiul uman. Videoclipul viral cu discursul fals al fostului presedinte american Barack Obama a fost un succes in 2018. Multi oameni au fost fascinati, dar in acelasi timp au fost socati sa afle cat de usor pot fi inselati. Dar, asa cum spune si una dintre Legile lui Newton, ”Unde este o actiune, exista si o reactiune”. Noi tehnologii GAN vor fi dezvoltate in curand pentru a recunoaste continutul fals.

Aceasta situatie afecteaza in mod direct si sectorul de marketing. Evitarea reclamelor plasate alaturi de continut inadecvat sau intr-un mediu nesigur  este una dintre cele mai presante probleme ale industriei de publicitate. Dar, pentru a fi corecti, comerciantii nu numai ca evita acest tip de continut, dar incerca sa fie si mai orientati catre client, prezentandu-si ofertele online. Acestia incep sa trateze bannerele mai mult drept informatii ale companiei, care urmaresc sa aduca valoare reala unui anumit utilizator.

Aceasta abordare a fost determinata, printre altele, de dezvoltarea AI, in special prin deep learning - o ramura inovatoare de machine learning, care imita modul de functionare a creierului uman in procesul de prelucrare a datelor si in crearea modelelor de luare a deciziilor. Inspirat de neuronii biologici din creierul nostru, deep learning-ul a facut posibila obtinerea unor descrieri de utilizator mult mai credibile, mai bogate si mai usor de interpretat a potentialului de cumparare al clientului, fara interventie umana. Aceasta tehnologie este un instrument perfect pentru a anticipa dorintele unui utilizator in industria de publicitate. Acesta va fi tehnologia obligatorie pentru 2019, in special in marketingul digital.

Disponibilitatea AI - de la companii la produse

Pana in prezent, majoritatea proiectelor AI au fost conduse de companii mari de tehnologie pentru utilizarea lor interna. Cercetarea, dezvoltarea retelelor neuronale, proiectarea intregului proces de invatare de catre AI au nevoie de timp, o multime de date si bani. Prin urmare, numai companiile mari au putut lucra cu tehnologii AI. Uneori, aceste companii si-au impartasit inovatiile cu utilizatorii lor. Cum ar fi, de exemplu, Google cu Google Assistant, E-mail, Translator sau browserul Chrome. Acelasi lucru s-a intamplat si cu Nvidia, companie specializata in productia de placi grafice dedicate unui spectru mare de utilizatori, de la gameri si graficieni, pana la consumatori obisnuiti. Cum AI a continuat sa castige in popularitate, compania a inceput sa se specializeze pe dezvoltarea de hardware care sa imbunatateasca rularea aplicatiilor si instrumentelor bazate pe AI, produsele Nvidia fiind adaptate pentru nevoi de gaming, analiza a datelor sau chiar pentru  masinile autonome.

Crearea de hardware dedicat pentru utilizatorii finali va domina industria in 2019. Inteligenta artificiala va fi disponibila in mai multe instrumente si servicii, care sunt folosite de oameni de rand in fiecare zi. Smartphone-urile capabile sa recunoasca mimica faciala, camerele cu AI care ajuta la imbunatatirea calitatii imaginilor, bannerele cu oferte specifice fiecarui utilizator in parte, platforme de muzica si filme care ofera recomandari bazate pe profilurile utilizatorilor. Toate acestea sunt disponibile in acest moment, iar anul 2019 va aduce si mai multe astfel de instrumente.

Disponibilitatea AI - de la companii la utilizatorii finali

AI a fost disponibil numai companiilor cu instrumente specifice, cu o baza de date bogata, cu mult timp si bani, care au putut dezvolta tehnologia cu scopuri interne. Dar in curand vom intra intr-o noua etapa - raspandirea acestor cunostinte.

AI va fi disponibil nu numai in produse, ci si pentru oamenii care vor sa o foloseasca. in trecut, copiii dezmembrau radiouri sau ceasuri pentru a vedea cum functioneaza. Acelasi lucru se va intampla si cu AI, doar instrumentul de dezmembrare se va schimba - de la surubelnita, la computer.

Companiile mari sunt deja constiente de acest lucru. in plus, au nevoie de specialisti pentru noi locuri de munca necesare in aceasta lume moderna. Prin urmare, companiile intra in universitati si creeaza programe speciale pentru a face tinerii interesati de AI. Acest proces va merge mai departe in urmatorii ani. Utilizatorii vor incerca chiar sa-si creeze propriul AI acasa. Prin achizitionarea kit-ului Google AI puteti face primii pasi cu programarea si dezvoltarea AI. Datorita acestor lucruri, fara indoiala, oamenii vor fi orientati mai mult spre AI si constienti de potentialul sau.

In concluzie, 2018 a fost pentru inteligenta artificiala un an revolutionar. in 2019 vom deveni mai constienti de aceasta tehnologie - si vom incerca sa o facem parte din viata noastra de zi cu zi. Anii urmatori se vor concentra asupra dezvoltarii tehnologiilor bazate pe AI, care vor face pur si simplu vietile noastre mult mai usoare si mai bune, nu numai la acest nivel ridicat de abstractizari, ci in cele din urma in casele si locurile de munca.

Despre RTB House

RTB House este o companie globala care ofera tehnologii de ultima ora in retargetare pentru brandurile de top din intreaga lume. Cu motorul propriu de cumparare a reclamelor, operat in intregime de algoritmi deep learning, RTB House ajuta agentiile de publicitate sa-si creasca vanzarile pentru a-si atinge obiectivele pe termen scurt, mediu si lung.

infiintata in 2012, RTB House deserveste peste 1/500 de clienti in peste 70 de tari in regiunile EMEA, APAC si America cu locatii principale din New York, Londra, Tokyo, Singapore, São Paulo, Moscova, Istanbul, Dubai si Varsovia. Echipa este formata din peste 400 de profesionisti si in crestere. in 2018, dupa implementarea cu succes tehnologiile deep learning, RTB House a lansat AI Marketing Lab. Noua divizie se concentreaza pe crearea unui mediu pentru inventarea si dezvoltarea de noi solutii de marketing.

Aflati mai multe la
www.rtbhouse.com





Info util

Numai 5 producatori de solutii antivirus, inclusiv ESET, au indeplinit criteriile de detectie si dezinfectare solicitate pentru Windows 7.



Newsletter


Adresa mea de email:
Parteneri

Despre noi

Download

Contact

Strada Retezatului nr.5 / Tg.Mures 540 068
tel/fax:0265 265 910 / contact@smartnews.ro

Publicitate