Cautare


23 Ianuarie 2019
Google, sanctionata cu o amenda de 50 milioane de euro pentru incalcarea GDPR in ceea ce priveste reclamele

Google a fost sanctionata cu o amenda de 50 milioane de euro de catre autoritatea franceza de supraveghere in domeniul protectiei datelor, CNIL, pentru incalcarea normelor UE privind protectia datelor.

CNIL a declarat ca a aplicat amenda record pentru "lipsa transparentei, informarea inadecvata si lipsa unui consimtamant valabil in ceea ce priveste personalizarea reclamelor".

Autoritatea franceza a declarat ca, in aprecierea sa, oamenii "nu au fost suficient de bine informati" despre modul in care Google colecteaza date pentru a personaliza publicitatea. 

Google a declarat ca "analizeaza decizia", pentru a vedea care sunt urmatorii pasi de urmat. 

Amazon, Apple, Google, Netflix si Spotify se confrunta cu reclamatii vizand GDPR. 

Plangerile impotriva Google au fost depuse in mai 2018 de catre doua grupuri pentru protectia confidentialitatii, noyb si La Quadrature du Net (LQDN).

Prima plangere in baza noului Regulament General privind Protectia Datelor (GDPR) a fost depusa in 25 mai, data intrarii in vigoare a noii legislatii. 

Grupurile pretind ca Google nu a avut o baza legala valida pentru a precesa datele utilizatorilor in vederea personalizarii reclamelor, asa cum se impune de catre GDPR. 

Desi sediul central european al Google se afla in Irlanda, s-a decis in randul autoritatilor ca acest caz va fi solutionat de catre autoritatea franceza, din moment ce autoritatea irlandeza de supraveghere nu are "putere de decizie" asupra sistemului de operare Android si a serviciilor companiei. 

Autoritatea franceza a declarat ca Google nu a obtinut consimtamantul clar in vederea procesarii datelor, deoarece "informatiile esentiale" au fost "difuzate pe mai multe documente".

"Informatiile relevante sunt accesibile doar dupa parcurgerea mai multor pasi, implicand uneori pana la cinci sau sase actiuni", a declarat autoritatea franceza. "Utilizatorii nu sunt in masura sa inteleaga pe deplin amploarea operatiunilor de procesare efectuate de Google:. 

In plus, autoritatea franceza a declarat ca Google nu a reusit sa obtina o baza legala valida pentru procesarea datelor utilizatorilor. "Informatiile despre operatiunile de procesare pentru personalizarea reclamelor sunt diluate in mai multe documente si nu permit utilizatorului sa fie constient de amploarea acestora", a declarat autoritatea. Aceasta a mai precizat ca optiunea de personalizare a reclamelor era "pre-bifata" la data crearii unui cont, ceea ce nu respecta regulile GDPR.

Potrivit autoritatii franceze, revine Google "principala responsabilitate de a respecta obligatiile in materie". 

Google a declarat: "Oamenii se asteapta la standarde inalte de transparenta si control din partea noastra. Suntem profund angajati sa indeplinim aceste asteptari si cerintele de consimtamant ale GDPR". 






Info util

Numai 5 producatori de solutii antivirus, inclusiv ESET, au indeplinit criteriile de detectie si dezinfectare solicitate pentru Windows 7.



Newsletter


Adresa mea de email:
Parteneri

Despre noi

Download

Contact

Strada Retezatului nr.5 / Tg.Mures 540 068
tel/fax:0265 265 910 / contact@smartnews.ro

Publicitate