13 August 2018
Lumina albastra a telefoanelor si tabletelor poate accelera procesul de orbire, potrivit unui studiu

Lumina albastra a telefoanelor si tabletelor poate accelera orbirea, potrivit unui nou studiu.

Cercetatorii de la Universitatea din Toledo sustin ca perioadele lungi de expunere la lumina albastra a telefoanelor, tabletelor si televizoarelor pot afecta vederea si genereaza molecule otravitoare in celulele luminoase ale ochiului. Cercetatorii sugereaza ca acest lucru poate accelera degenerarea maculara si alte boli oculare.

Rezultatele studiului au fost publicate in Scientific Reports din 5 iulie.

In cadrul studiului, cercetatorii au expus celulele vii la diferite tipuri de lumina. Acestia au constatat ca expunerea la lumina albastra declanseaza "reactii care genereaza molecule chimice otravitoare in celulele fotoreceptoare", celulele din retina care raspund la lumina. Grpulul urmarea sa inteleaga modul in care celulele raspund la expunerea zilnica la lumina albastra a telefoanelor si televizoarelor, potrivit unui comunicat.

"Daca va uitati la cantitatea de lumina emisa de telefonul mobil, nu este una grozava, dar pare a fi tolerabila", a declarat Dr Payton. "Unele companii de telefonie mobila adauga filtre pentru lumina albastra la ecrane si cred ca este o idee buna".

Bolile oculare, cum ar fi degenerarea maculara, sunt cauzate de deteriorarea celulelor din retina sensibile la lumina. Boala este legata de varsta si poate provoca orbire. In prezent, 11 milioane de persoane din SUA sufera de o forma de degenerare maculara, potrivit unui raport publicat de Brightfocus Foundation, o organizatie nonprofit care sustine cercetarea. Numarul pacientilor se va dubla, probabil, pana in 2050.

Dr Ajith Karunarathne, unul dintre cercetatori si profesor asistent la Universitatea din Toledo, a declarat pentru Guardian ca oamenii ar trebui sa poarte ochelari de soare pentru a filtra atat UV cat si lumina albastra si sa evite sa navigheze pe smartphone-uri, laptop-uri si alte gadget-uri similare in intuneric.

Dr. Karunarathne nu a raspuns imediat solicitarii de a comenta subiectul.