Cautare


17 Mai 2018
Ce sa faci si ce sa nu faci in Email Marketing

Online-ul se schimba din ce in ce mai des. Corporatiile investesc tot mai mult in bugetele de marketing, agentiile doresc sa isi ajute si mai mult clientii, iar marketerii incearca sa vina cu idei care mai de care, pentru a creste performanta brandurilor de care se ocupa.

Insa un singur lucru nu s-a schimbat. inca de la inceputuri Email Marketing-ul a fost una din armele principale ale celor care au facut primii pasi in industria internetului. Utilizatorul online este din ce in ce mai bombardat cu tot felul de reclame, iar acum, atentia dar si interesul acestuia, sunt mai greu de acaparat.

De aceea email marketing-ul este mult mai important decat in trecut, intrucat atunci cand abonatul tau primeste un email, mesajul ii va putea fi livrat acestuia fara sa mai fie interupt de popup-uri, ce apar ca de nicaieri. insa a ajunge sa deschida acel email este doar un pas. A-l parcurge pana la final si a-l accesa este, de asemenea, un alt pas ce trebuie gandit in cel mai mic detaliu.

Am pregatit pentru tine 10 aspecte de care trebuie sa tii cont atunci cand iti doresti performanta din strategia ta de Email Marketing, pentru ca mesajul brandului sa fie transmis, inteles si receptat ca atare de abonatii la newsletter.

1. Baza de date

- DO’S

Asa numita baza de date este compusa din datele personale ale oamenilor care primesc email-uri. Informatiile sunt primite in urma unui acord pe care acestia si l-au exprimat, pentru a beneficia de comunicari din partea ta. De aceea se recomanda ca aceasta baza de date sa fie crescuta in mod organic, legal, etic si cu mare atentie.

- DON’TS

Nu putem fi siguri daca informatiile sunt corecte si apartin unor persoane reale. Pe de alta parte, legea 677 din 2001 spune ca „orice prelucrare de date cu caracter personal [...] poate fi efectuata numai daca persoana vizata si-a dat consimtamantul in mod expres si neechivoc pentru acea prelucrare”. Iar reglementarea GDPR din 25 Mai 2018 stabileste clar care sunt tacticile prin care cresti si pastrezi datele personale ale abonatilor. Nerespectarea legislatiei iti poate aduce rezultate slabe si riscuri legale imense.

2. Abonarea

- DO’S

Un formular de inscriere bine gandit te ajuta sa obtii datele necesare de la abonatii tai, pe care le poti folosi mai tarziu. De aceea este recomandat sa stii cat mai mult despre oameni, ce preferinte au acestia si ce actiuni au facut in mediul digital.

- DON’TS

Lipsa datelor esentiale din formularul de inscriere la un newsletter precum nume si prenume, sex, oras sau varsta… forteaza Email Marketerul sa trimita aceeasi informatie tuturor, iar pentru unii nu e absolut deloc relevanta, fiind imposibila personalizarea continutul, trimis pe email.

3. Emailul de confirmare

-  DO’S

Email-ul de confirmare este dovada ca abonatul va primi din acel moment informatii de la compania la care s-a abonat. E bine sa contina confirmarea abonarii, in care i se creeaza asteptarile (tipul de informatii, frecventa comunicarii etc.). De aceea este indicat ca acest email sa fie trimis imediat cum s-a facut abonarea. Vorba bate fierul cat e cald  se potriveste de minune in acest context.

- DON’TS

Lipsa unui email de confirmare trimis instant poate insemna pierderea atentiei abonatului. Mai ales in momentul in care acesta doreste sa achizitioneze de pe site un produs sau un serviciu si este nevoit sa isi faca cont in prealabil. in cazul in care nu primeste email-ul de confirmare imediat, scad considerabil sansele ca acesta sa se mai intoarca la brandul la care s-a abonat.

4. Rapoarte Analytics

- DO’S

in momentul in care exista suficiente date in urma rezultatelor obtinute, e vital sa fie analizate pentru a identifica oportunitatile de optimizare. A stii care sunt varstele abonatilor, care e momentul cel mai potrivit sa trimiti newsletter, ce actiuni au facut pe site sau care sunt subiectele de interes cele mai accesate in newsletter… fac marea diferenta intre mediocritate si performanta. si stim sigur ca nu poti optimiza ce nu poti masura.

-  DON’TS

A nu analiza comportamentul abonatilor la newsletter este o piedica in a intelege cat mai clar evolutia strategiei de Email Marketing, raportata la performanta mixului de marketing digital, inclusiv cu riscul de a creste rata de dezabonare.

5. Segmentarile bazei de date

- DO’S

Cand exista un numar considerabil de abonati este momentul pentru segmentarea audientelor, dupa diferite criterii. in functie de nevoi, baza de date poate fi segmentata in nenumarate moduri, aspect care te ajuta sa intelegi comportamentul oamenilor. Recomandam crearea de audiente dupa: varsta, sex, localizare, tip de abonat (client / non client), interactiunea cu newsletterele (au deschis sau au accesat newsletterele).

- DON’TS

A nu segmenta baza de date este un exemplu ca nu folosesti la maxim toate optiunile disponibile si va fi foarte greu de identificat care e reactia individuala a femeilor, a barbatilor, a grupelor de varste sau reactia la anumite mesaje sau culori.

6. Personalizarea continutului

- DO’S

Avand in vedere ca baza de date este segmentata in functie de criteriile alese, se recomanda sa fie trimise email-uri cu continut personalizat. in ultimii ani studiile de marketing global au identificat ca personalizarea subiectului si a continutului poate aduce cu 760% mai multe cresteri de performanta.

- DON’TS

Un mare pas inapoi in atingerea obiectivelor este acela de a nu personaliza continutul in corpul email-ului, iar interactiunea cu abonatii va ramane una rigida si prin adresari comune sau gresite, e imposibil sa creezi o conexiune autentica, in mod special in limba romana care are adresari diferita in functie de sex.

7. Momentul potrivit pentru trimiteri

- DO’S

Testarea email-urilor trimise intr-o zi anume si la o anumita ora este benefica atunci cand doresti sa trimiti informatia potrivita, la momentul potrivit. Traim intr-o lume foarte dinamica si mobila, chiar daca toti abonatii tai sunt din Bucuresti, de exemplu, ei se plimba prin lume iar ora 14 in New York nu e ora 14 in Bucuresti.

- DON’TS

A nu trimite newslettere la ore alese in functie de fus orar, e ca si cum ai concepe o urare de “La multi ani” trimisa unei persoane cu o zi inainte sau dupa aniversare. stim ca nu consumam emailul la fel de des ca Social Media, iar un newsletter trimis cand atentia abonatului e scazuta inseamna rezultate slabe.

8. Automatizarea

- DO’S

Automatizarea este un proces prin care construiesti un traseu al email-urilor astfel incat un om sa primeasca informatii la o anumita perioada de la abonare sau in functie de actiunile facute, identificate prin masurarea rezultatelor newsletter-elor. Daca vei construi acest traseul asa cum trebuie vei ajunge sa obtii performanta cu efort minim. Customer Journey-urile cresc de pana la 6 ori rezultatele de marketing la nivel global.

- DON’TS

Sa nu construiesti un proces de automatizare este un pas facut inapoi in a duce procesele de marketing la alt nivel, iar energia si creativitatea depuse pentru crearea de newsletter recurente nu sunt valorificate la maximum, cand vorbim de indicatori ca rata de deschidere sau de click.

9. Continutul newsletter-ului

- DO’S

inainte de a trimite un email abonatilor, asigura-te ca toate componentele acestuia arata si functioneaza perfect. Spre deosebire de Social Media sau campanii Google, o campanie nu mai poate fi corectata odata ce a plecat spre audiente, cu greseli. Testeaza, testeaza, testeaza si repeta!

- DON’TS

A nu verifica un email inainte de a-l trimite poate sa duca la scaderea sanselor de a obtine rezultatul dorit de pe urma acestuia si chiar rata marita de dezabonare. Acest lucru este valabil in cazul in care o componenta a calatoriei digitale facute de abonat nu functioneaza cum trebuie (ex: pagina de destinatie pe care ajunge abonatul dupa ce a accesat newsletter-ul).

10.  Mobil, desktop, tableta

- DO’S

Probabil unul din cele mai importante aspecte de avut in vedere inainte de a trimite un email este ca scalabilitatea pe toate dispozitivele si in mod special pe cele mobile. Acesta tendinta vine in contextul actual al trecerii utilizatorilor de la desktop pe mobil, care se pare ca va penetra 76% din consumul de internet in 2018, la nivel global.

- DON’TS

In cazul in care nu ai conceput un newsletter responsive nu vei reusi sa scoti maximul din tot ce ti-ai propus in urma email-ului trimis, din simplu motiv ca nu poate fi usor vizualizat. Daca un newsletter arata incredibil de bine pe desktop, dar 80% din abonatii tai acceseaza mailul de pe mobil, nu mai e relevant, nu!?

Suntem constienti ca dezvoltarea procesului de Email Marketing este una pe termen lung. insa ca orice lucru sustenabil, iti ofera un impact marit in marketing, deci implicit in business.

Daca vrei sa descoperi urmatorul nivel de Email Marketing, da-ne un semn si gandim si pentru tine strategia digitala performanta, adaptata business-ului tau.





Info util

Numai 5 producatori de solutii antivirus, inclusiv ESET, au indeplinit criteriile de detectie si dezinfectare solicitate pentru Windows 7.



Newsletter


Adresa mea de email:
Parteneri

Despre noi

Download

Contact

Strada Retezatului nr.5 / Tg.Mures 540 068
tel/fax:0265 265 910 / contact@smartnews.ro

Publicitate