Cautare


13 Iunie 2018
Milenialii dicteaza strategiile de retentie ale companiilor de IT&C. Flexibilitatea programului si numarul de zile de concediu sunt asii din mana angajatorilor

NNC Services, agentia de marketing si comunicare specializata in servicii de employer branding pentru domeniul IT&C anunta rezultatele celui mai recent studiu: „Barometrul pietei resurselor umane IT&C - Cum reusesc companiile din industria IT&C sa-si motiveze angajatii?”

Peste o suta de mii de persoane lucreaza in prezent in acest sector, avantajele fiscale si costurile relativ reduse cu forta de munca generand o crestere de 75% a numarului de angajati in doar sase ani. Cu toate acestea, industria IT&C se confrunta cu mari provocari de disponibilitate si retentie a fortei de munca.

Cel de-al treilea studiu de piata realizat de NNC Services contureaza o imagine a resurselor umane din industria IT&C si analizeaza perceptiile angajatilor cu privire la factorii motivationali din companiile locale. Studiul are la baza raspunsurile a peste 500 de angajati din industria IT&C, specializati in diferite tehnologii si provenind din orase cu un numar semnificativ de companii din industria IT&C precum Bucuresti, Iasi, Cluj-Napoca si Timisoara.
Tineri, experimentati si in continua miscare

78,9% dintre angajatii din industria IT&C fac parte din generatia Millennials (au intre 20-34 ani), 19,8% din generatia X (35-49), in timp de generatia Baby Boomers (peste 50 de ani) este minoritara in acest domeniu (1,3%). Desi sunt tineri, angajatii din industria IT au reusit sa adune o experienta considerabila in acest domeniu. Aproximativ 40% dintre angajatii cu varsta cuprinsa intre 20 si 24 de ani au deja o vechime de 2-4 ani in campul muncii, viata de angajat incepand inca de pe bancile facultatilor. 

Angajatii generatiei Millennials petrec intre 0 si 3 ani intr-o companie, nevoia de stabilitate nefiind prioritara pentru acestia. incepand cu varsta de 40 de ani, angajatii sunt mai predispusi sa ramana la un loc de munca pentru mai mult timp.

Peste jumatate dintre angajati considera ca ar castiga mai mult in alte companii
Peste 55% dintre angajati considera ca ar primi mai multi bani pentru acelasi post in cadrul altor companii concurente. Doar 33,4% considera ca sunt remunerati corespunzator cu posibilitatile firmei si mai mult decat ar fi fost platiti in alte companii si doar 10,4% dintre angajati considera ca au o pozitie favorabila, salariul lor fiind sub posibilitatile companiei, dar mai mare decat ar fi oferit altele. 

Oferta salariala determina cele mai multe schimbari de job

Desi exista si alti factori de natura sa influenteze retentia angajatilor in companii, factorul financiar ramane o variabila decisiva. 88,1% dintre angajati ar fi determinati sa-si schimbe locul de munca daca veniturile lunare ar fi mai mari decat cele actuale. Beneficiile salariale nu sunt insa singurele care influenteaza satisfactia IT-istilor. Atmosfera de la locul de munca este, conform rezultatelor, un factor foarte apreciat de angajati, la fel ca si oportunitatile de avansare in cariera, atractivitatea proiectelor in care sunt implicati sau relatia cu managerul direct. Locuri mai putin importante, dar nu de neglijat, ocupa cultura organizationala a companiei, beneficiile financiare extra-salariale, programele de training, flexibilitatea programului sau numarul de zile de concediu.
 
„Nu este o noutate ca industria de IT&C se confrunta cu o nevoie acuta de resurse si ca retentia este pe primul loc in strategiile de HR ale acestor companii. Ne-am dorit ca, prin acest studiu, sa analizam si sa aratam care sunt cele mai eficiente metode prin care companiile din acest domeniu se pot diferentia in fata angajatilor si potentialilor angajati din Romania.” Alexandra Cotovanu, Senior Partner, NNC Services

Rezultatele complete ale studiului de piata sunt disponibile in mod gratuit pe  - LINK

De 12 ani, NNC Services este alaturi de companiile B2B din industria locala si internationala de IT&C pentru a le ajuta sa raspunda eficient la provocarile acestei piete aflate in continua dezvoltare. 

Despre NNC

NNC Services propune o abordare pragmatica in alegerea celor mai bune strategii de employer branding, bazata pe experienta sa de peste 10 ani in consultanta de management si marketing pentru companiile de tip B2B. Portofoliul actual de clienti NNC Services include jucatori importanti de pe piata romaneasca si internationala de IT si servicii, pentru care compania dezvolta programe de marketing ce garanteaza rezultate masurabile la nivel de vanzari si vizibilitate pe piata.





Info util

Numai 5 producatori de solutii antivirus, inclusiv ESET, au indeplinit criteriile de detectie si dezinfectare solicitate pentru Windows 7.



Newsletter


Adresa mea de email:
Parteneri

Despre noi

Download

Contact

Strada Retezatului nr.5 / Tg.Mures 540 068
tel/fax:0265 265 910 / contact@smartnews.ro

Publicitate