Cautare


08 Septembrie 2017
5 greseli de evitat in Marketing Online

De-a lungul timpului ne-am lovit de multe provocari, am gresit, am testat si am replicat actiuni de succes, iar experienta acumulata in ultimii ani ne ofera acum o claritate in performanta digitala si am concluzionat care sunt cele 5 greseli principale de evitat in activitatea de marketing online.

Sa NU AI UN PLAN DE ATAC

Cand Alice din tara Minunilor i-a cerut indicatii pisicii pentru alegerea drumului a fost intrebata unde vrea sa ajunga, Alice nestiind. A primit raspunsul: orice drum ai alege e cel bun. Dar in realitatea marketing-ului de azi stim ca lucrurile nu functioneaza asa.
Sa n-ai o strategie de online bine gandita te poate duce intr-un punct din care nu vei mai stii ce e de facut. in planificarea strategica pe termen scurt sau lung, Robert Craven (The Director’s Center), unul dintre antreprenorii cei mai de succes din U.K., ofera o definitie simpla pentru planificare: Unde esti acum? Unde vrei sa ajungi? Cum vei ajunge acolo?

Identifica plusurile si minusurile

Nu exista o strategie online universal valabila pentru fiecare brand in digital, performanta e influentata de diferite contexte si de specificul fiecarui business in verticala de piata.

Care sunt avantajele tale? Cu ce vii in plus fata de colegii de breasla? Produsul sau serviciul tau e mai bun? Livrezi mai rapid, cu costuri mai mici? Brandul iese in evidenta intr-o piata cu multi jucatori? Te invitam sa te gandesti la aceste aspecte, pentru a intelege tot mai bine cum vei croi strategia digitala.

Estimeaza in avans

Ce rezultate vei putea obtine intr-o luna? Dar in 3 ani? Estimeaza rezultatele si riscurile si raspunde-ti la intrebari de genul: Ce provocari pot aparea si ce solutii voi avea? Ce se poate intampla cel mai rau si care va fi cea mai buna solutie? Daca rezultatele obtinute imi vor depasi posibilitatea de a le gestiona, care va fi abordarea? Cu cat reduci din necunoscute cu atat planul de marketing online va deveni tot mai solid.

Sa NU MaSORI DATELE

E ca si cum ai deschide un business si nu te-ai uita la contabilitate. Chiar daca ai o strategie de online puternica, n-ai cum sa urmaresti si sa validezi directia daca nu masori cifrele. Partea frumoasa? Cu tehnologia digitala actuala, e foarte usor sa masori datele si chiar sa le folosesti  in ajustarea comunicarii online sau in activitati de Remarketing.

Testarea face diferenta

Mad Man sau Math Man? Instinctual sau analitic? Idealul e un echilibru intre cele 2 optici de marketing. Este extrem de important ca brandul sa arate bine si sa transmita ceva, dar creativitatea e relativa, iar instinctul trebuie validat de cifre, nu!? Eficienta digitalului e determinata de mixul intre date si creativitate, atunci ies scanteile.

Recomandam metoda A/B testing in toate activitatile online, altfel e posibil sa nu realizezi maximum potential de atins. Folosirea datelor in stransa legatura cu oamenii implicati in business, cu canalele si dispozitivele digitale devine activitatea principala in marketing-ul online.

Totul se testeaza

Analizeaza rezultatele si ia decizii cu atentie, dupa finalizarea experiementelor. Testeaza multiple variante de imagini la acelasi anunt sau in canale digitale diferite, acelasi mesaj pe dispozitive sau retele sociale diferite, joaca-te cu titlurile articolelor publicate, identifica orele potrivite pentru comunicarea online, verifica reactia la diferite nuante de culori, limita de afisare a bannerelor in campanii Adwords Display, multiple mesaje pe acelasi buton in site si asa mai departe.

Ai posibilitati infinite pentru a analiza si intelege cifrele. Cu ajutorul G. Analytics, de exemplu, poti afla de cate ori e vizitat site-ul in fiecare luna, de oamenii cu varste intre 20 si 23 de ani, pe telefonul mobil, din Brasov, folosind un anumit cuvant cheie in cautari pe Google.

Sa NU AI IDENTITATE VIZUALa UNIFORMa

Imagineaza-ti ca de maine McDonalds va avea culori si preparate diferite in restaurantele fiecarui oras vizitat. Cum recunosti brandul, ce poti spune despre el, ce ii recomanzi unui prieten cand vei fi intrebat de brand?

Identitatea trebuie sa fie gasita usor, cu aceeasi cromatica si acelasi font, peste tot. Te-ai gandit vreodata… oare de ce Telekom a investit atat de mult in promovarea culorii magenta? Sau ce transmit culorile?

Pe langa alte simturi, cel vizual determina perceptia noastra emotionala, rationala si senzoriala. Atributele brandului, unite sub o culoare asociata, trebuie sa fie lizibile clar in orice dispozitiv digital unde e brandul conectat cu audienta dorita, pentru sustinerea brand awareness-ului.

Sa NU AI iN VEDERE CUI SE ADRESEAZa BRANDUL

De dimineata de cand ne trezim pana cand adormim facem lucruri cu oameni, pentru alti oameni. Marketing-ul online nu e despre platforme sau dispozitive, e despre dorintele oamenilor care formeaza audientele brandului. tine minte: cei care platesc pentru produsul sau serviciul promovat sunt oxigenul oricarui business.

Egocentrismul uman influenteaza cultura din companii si e evident uneori si in comunicarea digitala. Ok, ok, am inteles, spui intr-o campanie online, direct sau pe ocolite, ca ai cel mai tare produs care va salva lumea. Fain! Dar cu ce ajuta in mod direct omul pentru care a fost gandit? si la fel de important… ofera ce promite?

S-au schimbat asteptarile

Surprinderea, emotiile… sunt monede de schimb in marketing, iar online-ului i-au schimbat complet tacticile. Brandurile se descriu in digital dar cantareste la fel de mult sa fie descrise de cei care le cunosc din experienta personala.
stiai ca 3 din 5 oameni iau decizii pe baza recenziilor citite online, sau ca pana la decizia de achizitie un om poate verifica, in medie, peste 12 surse digitale diferite unde e un brand?

Cand ne gandim la notorietatea unei companii, e bine sa nu uitam ca e promisiunea unei stari de spirit, iar amplificarea brand awareness-ului in online e o arta, vorbind de un mediu intangibil.

Business-urile de infrumusetare sau de sport nu vand servicii ci incredere in sine, clinicile stomatologice ofera zambete si bucurii, biserica un loc in rai, organizatiile turistice nu vand bilete de avion si cazare ci experiente si amintiri, iar brandurile de masini rapide… adrenalina. Adica starile de spirit dorite de oameni.

Sa NU FOLOSEsTI DATELE OBtINUTE

Se estimeaza ca pana in 2020 vom atinge un nivel de marketing online full customer experience, adica tot ce vom vedea in orice tip de media va fi personalizat dupa preferintele si interesele noastre, exploatand datele lasate in diferite momente ale zile prin retele sociale sau in site-uri de stiri, cand facem cumparaturi online, cand ne uitam la un clip video sau cand citim mailuri.

Statistic vorbind aproximativ 98% din vizitele online se pierd, sunt doar ‘in trecere’. Dar pot fi recuperate multe din ele folosind urmele lasate de oameni: in campanii video, de cautari, prin bannere native pe alte site-uri, in continutul newsletterelor trimise sau in campanii de remarketing.

Totul trebuie masurat

Creeaza audiente si foloseste-le in campanii cu mesaje personalizate. Vezi cati oameni au vazut clipuri video in Instagram, Facebook sau Youtube, de ce se opresc in cosul de produse nefinalizand comanda, afiseaza abonatilor la newsletter anunturi personalizate in cautarile Google Adwords, afla cat timp petrec oamenii pe site sau cati au vizualizat mai mult de o pagina, identifica la ce ore si in ce zile primesti mai multe comenzi online decat in altele, vezi cati abandoneaza site-ul, fa experimente cu diferite variante de mesaje pe un buton in site sau in retele sociale… cu alte cuvinte invata cat se poate de bine reactia oamenilor in raport cu business-ul, prin digital.

BONUS

Fara o strategie universal valabila in digital nu poti spune ca anumite canale se potrivesc doar unor tipuri de business-uri, sau ca unele actiuni nu trebuie facute in online. Diferentele dintre companiile care vand altor companii si intre cele care vand direct oamenilor sunt tacticile, pentru ca tot oamenii iau deciziile.

Daca ne-a invatat ceva dinamismul digitalului din ultimii ani e ca doar limitele imaginatiei sunt barierele acum. in digital trebuie facut totul: activitate in Social Media, pozitionare sanatoasa in motoarele de cautare, newslettere inteligente trimise la momentul potrivit, viteza cat mai mare de incarcare a site-ului, articole online si lista poate continua.

Dar nimic nu e mai important decat povestea brandului si cum o spui.





Info util

Numai 5 producatori de solutii antivirus, inclusiv ESET, au indeplinit criteriile de detectie si dezinfectare solicitate pentru Windows 7.



Newsletter


Adresa mea de email:
Parteneri

Despre noi

Download

Contact

Strada Retezatului nr.5 / Tg.Mures 540 068
tel/fax:0265 265 910 / contact@smartnews.ro

Publicitate