Cautare


Dependenta de jocuri, clasificata ca tulburare de catre OMS
03 Ianuarie 2018 Jocuri

Dependenta de jocuri, clasificata ca tulburare de catre OMS

Dependenta de jocuri va fi catalogata prima oara ca tulburare a conditiei mintale de catre Organizatia Mondiala a Sanatatii.

Cea de-a 11-a Clasificare Internationala a Bolilor (ICD) va include conditia "tulburare de jocuri". 

Proiectul de document descrie aceasta tulburare drept un model de comportament persistent sau recurent de jocuri atat de sever incat "are prioritate fata de alte interese in viata". 

Unele tari au identificat deja aceasta chestiune ca problema majora de sanatate publica. 
Multe tari, inclusiv UK, au clinici private pentru tratarea acestei afectiuni. 

Ultima versiune a ICD a fost finalizata in 1992, noul ghid urmand sa fie publicat in 2018. 
Ghidul contine coduri pentru boli, semne si simptome si este folosit de catre medici si cercetatori pentur a urmari si diagnostica bolile. 

Acest ghid sugereaza ca comportamentul anormal legat de jocuri trebuie urmarit pe o perioda de cel putin 12 luni "pentru a se acorda un diagnostic", insa adauga faptul ca aceasta perioada poate fi scurtata daca simptomele sunt severe. 

Simptomele includ:
- control slab asupra jocurilor (frecventa, intensitate, durata);
- prioritate crescuta acordata jocurilor;
- continuarea jocurilor, in ciuda consecintelor negative.

Multe tari se confrunta cu aceasta problema, iar in Coreea de Sud guvernul a introdus o lege care interzice copiilor sub 16 ani sa joace jocuri online intre miezul noptii si ora 06:00.
In Japonia, jucatorii sunt avertizati daca petrec mai mult de o perioada de timp in fiecare luna jucand jocuri, iar in China gigantul internet Tencent a limitat orele in care copiii pot juca cele mai populare jocuri. 

Un studiu recent al Universitatii din Oxford a sugerat ca, desi copiii petrec mult timp in fata ecranelor, au reusit in general sa impace distractiile digitale cu viata de zi cu zi. 
Studiul, care a analizat comportamentul copiilor cu varste intre 8 si 18 ani, a constatat ca baietii petrec mai mult timp jucand jocuri video decat fetele. 

Cercetatorul Killian Mullan a declarat: "Oamenii cred ca copiii sunt dependenti de tehnologie si se afla in fata ecranelor 24/7, excluzand alte activitati, insa acum stim ca nu este cazul. Cercetarile noastre arata ca tehnologia este folosita cu alte activitati si, in unele cazuri, poate sa sprijine alte activitati, cum ar fi temele de casa, fara a le exclude". 



Info util

Numai 5 producatori de solutii antivirus, inclusiv ESET, au indeplinit criteriile de detectie si dezinfectare solicitate pentru Windows 7.



Newsletter


Adresa mea de email:
Parteneri

Despre noi

Download

Contact

Strada Retezatului nr.5 / Tg.Mures 540 068
tel/fax:0265 265 910 / contact@smartnews.ro

Publicitate