Cautare


03 August 2009
Crowdsourcing-ul reduce drastic timpul de testare software

Tot mai multi oameni se familiarizeaza cu termenul de crowdsourcing din encicolpedia Wikipedia, care utilizeaza voluntari din intreaga lume pentru a actualiza continutul sau.

Insa firma americano-israeliana uTest a lansat crowdsourcing-ul pentru a ajuta companiile sa-si testeze software-le. Tehnica atrage un numar tot mai mare de fani, inclusiv Microsoft si Google.

Sustinatorii crowdsourcing-ului sustin ca acesta le permite sa testeze software-le lor intr-o fractiune din timpul necesar in cazul testarii software traditionale - cu un cost mai scazut si uneori cu rezultate mai bune.

Crowdsourcing-ul permite compaiilor sa recruteze zeci de mii de testeri specializati care sa testeze software-le lor prin intermediul unui portal online. Testerii deseori lucreaza si in weekend-uri si noaptea, colaboreaza si concureaza pentru a gasi si documenta bug-urile. O sesiune de testare online de doua ore poate realiza la fel de mult ca o testare software conventionala de o saptamana in departamentul IT propriu.

uTest are pana acum nu mai putin de 18.000 de testeri, dintre care 2500 sunt din Europa si 950 in Marea Britanie. Acestia au experienta in testarea software, de la cadcam la aplicatii pentru telefoane mobile, pachete financiare si website-uri.

De ce fac testerii acest lucru?

Un motiv este cel financiar. Testerii pot castiga bani pentru fiecare bug descoperit. Tarifele de inceput se incadreaza intre 2 si 12$ cand testerii se inscriu prima data. Insa participantii pot castiga mai mult dupa ce isi dovedesc valoarea. Testerii de top pot castiga pana la 30$ pentru fiecare bug descoperit.

"Insa nu este vorba doar de bani, ci si de reputatie. In acest domeniul tester-ul isi poate extinde si testa indemanarea", a spus Doron Reuveni, CEO si fondator al uTest.

La munca, testerii se focuseaza pe un domeniul apropiat, insa pot utiliza uTest in timpul liber pentru a deprinde noi indemanari. Site-ul ofera training pentru a-i ajuta sa se dezvolte.

"Testarea este un subiect ideal pentru crowdsourcing", a spus Reuveni. "Ai nevoie de o multime de oameni. Doresti ca acestia sa colaboreze si sa lucreze in timp real."

Unele companii prefera sa efectueze o testare reala, decat una online. Firma TCL, partener al uTest in UK, ofera asa numitele "Software Slams", care aduce echipe de testeri impreuna intr-un pub sau restaurant pentru a efectua testarea. Prcesul este denumit Pub Exploration of Software Testing (Pest).

Astfel echipele concureaza pentru a gasi mai multe bug-uri, in schimbul unor premii in bani, pizza si bere gratuite. Evenimentele deseori aduna bani pentru scopuri caritabile.

Tony Prosser, director si co-fondator al TCL, spune ca a realiza o sesiune de testare reusita, indiferent daca online sau offline, trebuie stabilite reguli precise inainte de a incepe.

Testerii sunt persoane pedante, iar daca se pune problema validitatii unui bug descoperit fara un motiv bun, risti sa-i ofensezi, a spus Prosser.

Este important sa se stabileasca in scris ce se doreste cu exactitate sa se testeze si ce tip de bug-uri se cauta inainte ca testarea sa inceapa.



Sursa: www.computerweekly.com





Info util

Numai 5 producatori de solutii antivirus, inclusiv ESET, au indeplinit criteriile de detectie si dezinfectare solicitate pentru Windows 7.
Newsletter

Adresa mea de email:
Parteneri

Despre noi

Download

Contact

Strada Bolyai nr.11 / Tg.Mures 540 064
tel/fax:0265 265 910 / contact@smartnews.ro

Publicitate