Platforma IBM Watson utilizeaza datele genomice pentru a invinge  celulele canceroase rezistente la medicamente
11 Noiembrie 2016 Stiinta

Platforma IBM Watson utilizeaza datele genomice pentru a invinge celulele canceroase rezistente la medicamente

Proiectul in valoare de 50 milioane $, cu o durata de 5 ani, va studia mii de tumori rezistente la medicamente.

Platforma de inteligenta artificiala IBM Watson si-a unit fortele cu cercetatorii de la MIT si Harvard pentru a studia modul in care zeci de cancere au inregistrat mutatii, devenind rezistente la tratamente medicamentoase care initial au dat rezultate in combaterea bolii.

Prin descoperirea modului in care celulele canceroase se adapteaza la tratamente, cercetatorii de la Institutul de cercetare genomica din cadrul Harvard, spera sa dezvolte o noua generatie de terapii de la care cancerele nu se pot sustrage.
In timp ce un numar tot mai mare de tratamente pot tine sub control cancerele timp de luni sau ani, cele mai multe forme de cancer recidiveaza. Acest lucru se intampla, in parte, din cauza faptului ca tumorile inregistreaza mutatii care le fac rezistente la tratamente.

Rezistenta cancerului la tratament este o cauza majora a celor aproape  600.000 de decese anuale numai in SUA, potrivit lui Eric Lander, director fondator al Institutului. Cu toate ca oamenii de stiinta au descoperit  cauza rezistentei la medicamente intr-un numar mic de cancere, ceea ce a dus la dezvoltarea de noi tratamente eficiente, cele mai multe cazuri nu sunt pe deplin intelese.
Proiectul Watson va studii mii de tumori rezistente si se va baza pe metodele computationale si de invatere ale sistemului Watson pentru a ajuta cercetatorii sa inteleaga modul in care cancerele dezvolta rezistenta la terapii.

Proiectul este finantat de compania IBM.