Cautare


28 Februarie 2008
Cu Clementine 12.0, SPSS merge mai in profunzime

Noua versiune data mining ofera functionalitate optimizata pentru o baza mare de utilizatori

SPSS, furnizor de software de analiza a anuntat cel mai recent upgrade la Clementine 12.0 si o solutie Text Mining care-l acompaniaza. Versiunea isi propune sa ofere putere analitica si predictiva semnificativ mai mare, prezentari mai bogate vizual, mai complete si tot ceea ce face solutia mai usor de utilizat, dupa spusele lui Richard Hren, directoul campaniei de marketing a produsului.

Clementine 12.0 ofera o suita de solutii focalizate pe data mining. Software-ul acopera tot ce este relationat cu datele sursa � grabbing, merging, transformari, data cleaning � si ajuta producerea de idei pe baza carora sa se poata actiona prin modelare, raportare si analiza. Scopul, spune Hren, ajuta companiile sa abordeze cele trei aspecte cheie: Intelegerea, Predictia si Actiunea.

´Companiile si-au mutat pozitia in BI de la a raporta ce s-a intamplat in trecut la ce urmeaza sa se intample´, spune Rebecca Wettemann, VP de cercetare la Nucleus Research. Wettemann sustine ca intrebarile actuale ale clientilor sunt ´Cum pot sa previzionez oportunitatile de crestere?... Cum sa folosesc potentialul tuturor datelor pe care le detin ... intr-o modalitate cu sens pentru a-mi intelege mai bine clientii?´ Utilizatorii SPSS, afirma Wettemann, beneficiaza de ceea ce numeste ´cunoasterea si experienta profund analitica�, ca si de usurinta folosirii si scalabilitatea softwareului.

Hren subliniaza ca noua versiune face facilitatile de data mining mai accesibile pentru intreaga organizatie. ´Nu e nevoie sa fii programator, statistician experimentat sau data miner pentru a face asta; saltul pe care il face solutia moderna este sa se ocupe in spatele scenei de sarcinile grele´, ne asigura din nou Hren. ´Lucruri nu trebuie sa se realizeze cu chin.´

Alta facilitate importanta in versiunea 12.0 este nodul Automated Modeling, ce permite generarea a sute de modele in acelasi timp, comparativ cu sarcinile individuale care ar rula ore sau zile. Rezultatele vin atat de rapid, spune Hren, incat ´abia ai timp sa-ti aduci o ceasca de cafea´. Modelarea poate produce solutii cu rezultate simple de tip ´da sau nu´ � Raspunde persoana la promotie? Da sau nu? - sau cu rezultate continue de tip predictia cheltuielilor clientului, valoarea clientului, eficienta campaniei. Cu abilitatea de input a diferitelor variabile si asumptii, software-ul ofera idei mai profunde despre client si spune care este modelul cel mai bun, sustine Hren. Esential este faptul ca, adauga el, software-ul ´mareste viteza cu care se obtine un raspuns´, fapt ce, ca beneficiu, permite companiilor sa raspunda si sa reactioneze mai rapid. ´Mi-as dori sa fi avut aceasta posibilitate cu multi, multi ani in urma. Mi-ar mai fi ramas ceva par pe cap´, glumeste el.

Una din intentiile SPSS cu aceasta versiune a fost sa optimizeze mai mult comunicarea in companiile client. Hren adauga ´Analiticele predictive si data mining nu trebuie sa existe intr-un spatiu gol´. ´Nu generam date de dragul datelor´. Scopul este sa utilizam aceasta cunoastere pentru optimizarea proceselor afacerii si pentru o mai buna intelegere a clientului. Astfel, informatia destinata audientei de dincolo de departmentul IT sau de marketing trebuie sa fie comunicabila la nivelul seniorilor � de unde si raportarea vizuala de inalta calitate cu grafice. Nu este vorba de ceea ce afirma Hren legat de generarea graphboard-urilor cu Clementine intr-un mod foarte simplu dar si de faptul ca imaginile sunt interactive, punand utilizatorii in contact cu datele lor.

Hren continua spunand ca SPSS recunoaste ca nu orice problema de afaceri poate avea o solutie standard. Cu cat programatorii sunt mai avansati cu atat mai mult Clementine va continua sa fie o platforma deschisa oricarui utilizator, permitndu-i sa preia controlul si sa-si ajusteze aplicatia pentru a o potrivi mai bine unui anumit business.

Hren descrie nivelul sofisticat al solutiei Text Mining a SPSS ca ´urmatorul mare avantaj important´. El raporteaza ca intr-un procent de 80-90% informatia ramane nefolosita in orice organizatie, atat pe hartie cat fi in format electronic, stocata, neexaminata si neutilizata. Solutia text mining de azi este, spune el, folosita predominant pentru managementul continutului dar SPSS o impune ca facilitate in lumea predictiva, integrata cu aplicatiile companiei. Informatia de tip note si observatii colectate la centrele de relatii cu clientii sau de pe bloguri, RSS pot in sfarsit sa fie aduse impreuna si analizate pentru a genera idei.

Nu este vorba doar de informatie scrisa, deoarece, in partneriat cu solutia furnizoare de analitice pentru limbaj vorbit CallMiner, SPSS va converti inregistrarile verbale in documente scrise. In plus, un alt partneriat se refera la servicii de traducere pentru mai mult de 20 de limbi, altele noi urmand sa fie adaugate in fiecare luna.

Piata abia incepe sa isi dea seama de puterea instrumentelor de text mining, afirma Wettemann, si utilizarea lor deja se extinde in domenii ca telecom, servicii financiare, in care companiile doresc sa inteleaga comportamentul de churning. Ca niciodata pana acum, avantajul complet al acestei facilitati sta in sensul insusi al afacerilor. Companiile vor avea nevoie sa inteleaga nu doar ´oportunitatile potrivite in care sa aplice text mining pentru a furniza valoare ci si sa inteleaga in mod real cum il pot extinde de-a lungul organizatiei si sa aiba parte de beneficiile sale´, afirma aceasta.

SPSS trebuie sa fi reusit sa-si faca produsul accesibil unei largi audiente dar aceasta este o provocare continua a sa, afirma Wettemann. Mai important ca orice, adauga ea, este faptul ca, in timp ce SPSS are nevoie sa-si faca aplicatia ´atat de intuitiva si utilizabila ca Google´, focalizanduse pe functionalitate, firma trebuie ´sa ofere clientilor ghidare si un leadership foarte puternic in privinta aplicarii la afacerile lor...si cum pot avea un impact pozitiv mai mare asupra afacerilor.´



Despre SPSS Inc.

SPSS Inc. (NASDAQ: SPSS) este un important furnizor mondial de programe si solutii de predictie analitica. Tehnologia de predictie analitica stabileste legaturi �ntre date si actiuni strategice eficiente prin tragerea de concluzii pertinente cu privire la conditiile curente si la evenimentele critice din viitor. Peste 250.000 de clienti din domeniul comercial, academic si public se bazeaza pe tehnologia SPSS pentru facilitarea cresterii veniturilor, a reducerii costurilor, �mbunatatirii unor procese importante si detectia si prevenirea fraudei. Peste 95% din companiile de pe lista Fortune 1000 sunt cliente ale firmei SPSS. Fondata �n 1968, SPSS are sediul central la Chicago, Illinois. Pentru informatii suplimentare, va rugam sa vizitati www.spss.com.



Despre Grupul Romsym

Romsym Data este prima companie rom�neasca certificata conform standardelor internationale BS 7799-2:2002 pentru implementarea si mentinerea sistemului propriu de management al securitatii informatiilor, certificare acordata de catre Societatea Rom�na pentru Asigurarea Calitatii (SRAC) si IQNet (International Certification Network).

Romsym este unul dintre cei mai importanti furnizori de solutii IT din Rom�nia si Republica Moldova, oferind tehnologie de ultima ora, produsa de lideri mondiali �n: solutii de securitate (Symantec, Arkeia, GFI, Patron Global, Veritas), managementul retelelor (Alt-N Technologies, Vector, Tobit Software, Blue Coat), DTP si web design (Adobe, Macromedia, Xara, Strata), managementul afacerilor (Business Objects, SPSS, Minitab, SumTotal, Telelogic, CRAMM, Workshare), softuri utilitare (ACD Systems, Realnetworks, WinZip, Install Shield Software, Realnetworks, Roxio, Total Commander), dezvoltare si soft stiintific (MathSoft, MathWorks, YesSoftware, Micro Focus), sisteme Open Source (Red Hat).

De asemenea, Romsym Data ofera consultanta si training �n domeniul IT prin intermediul unuia dintre cele mai moderne centre de profil din Rom�nia - centrul Ittraining. Cursurile sunt predate de specialisti cu �nalta calificare, certificati international.

Dintre clientii Romsym Data mentionam Alcatel, Automobile Dacia, Banc Post, Banca Rom�neasca, BCR Leasing, BRD, BAT, Electrica, Europharm, Excelent, Flanco, Interbrew, Ministerul Justitiei, Miro Bank, McDonald�s, Orange, Pagini Aurii, RATB, Raiffeisen Bank, Shell, Sindan, Ursus, SNCFR, Volksbank, Timken.



Sursa: www.comunicatedepresa.ro





Info util

Numai 5 producatori de solutii antivirus, inclusiv ESET, au indeplinit criteriile de detectie si dezinfectare solicitate pentru Windows 7.
Newsletter

Adresa mea de email:
Parteneri

Despre noi

Download

Contact

Strada Bolyai nr.11 / Tg.Mures 540 064
tel/fax:0265 265 910 / contact@smartnews.ro

Publicitate