Cautare


25 Mai 2020
Colliers: Angajatii simt lipsa interactiunii sociale si a schimbului facil de informatii si idei cu colegii de birou, chiar daca au ramas productivi in perioada de lucru de acasa

Lucrul de acasa este o provocare pentru cea mai mare parte dintre romanii care au lucrat remote in contextul epidemiologic actual. Doar 13% dintre ei spun ca au spatiu dedicat activitatii profesionale la domiciliu, la jumatate fata de nivelul din tarile din Europa Centrala si de Est (ECE), potrivit unui studiu realizat de Colliers International in tarile din regiune, printre care si in Romania. in acest context, cei mai multi se simt izolati si duc lipsa intalnirilor cu colegii, chiar daca munca de acasa a insemnat pentru o parte dintre ei un echilibru mai bun intre viata personala si cea profesionala.

In lipsa unui birou sau a unui spatiu de lucru dedicat in cadrul locuintei, 45% dintre romani spun ca sufrageria este locul principal in care isi desfasoara activitatile de serviciu, la fel cum se intampla si in cazul a jumatate dintre respondentii din Europa Centrala si de Est. in aceste conditii, 40% dintre respondentii spun ca intampina dificultati sa lucreze de acasa si simt ca uneori au capacitate scazuta de concentrare intrucat in acelasi spatiu isi desfasoara activitatile scolare sau de relaxare si copiii lor.

 

De acasa, jumatate dintre respondentii romani la studiul Colliers International recunosc faptul ca se simt izolati de colegi si doar 27% se simt in continuare conectati la munca de echipa. in schimb, in tarile din Europa Centrala si de Est este tocmai invers - 62% dintre respondenti sustin ca sunt la fel de conectati cu echipa si daca lucreaza de acasa si doar 29% se simt izolati.

 

intalnirile spontane cu colegii le lipsesc cel mai mult angajatilor din regiune atunci cand lucreaza de acasa (68%). in Romania, 75% dintre respondenti simt insa mai ales lipsa interactiunii fizice cu colegii pe parcursul unei zile de lucru. Pentru 67% reprezinta o provocare faptul ca nu exista o delimitare clara intre viaţa de la birou si doar 42% indica intalnirile spontane cu colegii printre aspectele care le lipsesc cel mai mult de cand lucreaza de acasa.

 

”in viitor, birourile vor prinde viata si ar putea fi reimaginate drept adevarate hub-uri de cultura organizationala si identitate, in care biroul va purta rolul de catalizator al intalnirilor, conectarii sociale, organizare de evenimente si intalniri, cat si socializare. Avem in lucru mai multe proiecte de reamenajare in aceasta perioada si este cert ca tot mai multi angajatori regandesc acum structura biroului, respectiv modul in care acesta va fi folosit mai departe de catre angajati, ceea ce poate insemna redefinirea spatiilor de birouri asa cum le stiam inainte de izbucnirea pandemiei de Covid-19”, este de parere Andrei Voica, Director Project Management & Workplace Consultancy, Office Advisory in cadrul Colliers International.

 

”Spontaneitatea sta la baza creativitatii si inovatiei, intareste relatiile de munca, lucru care ajuta compania sa progreseze. Prin contactul fizic cu ceilalti colegi invatam unii de la altii, impartasind experienta si cunostinte, aspecte care nu pot fi realizate intr-un mediu digital. Interactiunea sociala este o parte esentiala a modului in care oamenii intretin comunitatile”, completeaza Dominique Bogdanas, Associate Workplace Solutions Services in cadrul Colliers International.

 

Echilibrul dintre viata profesionala si cea personala s-a imbunatatit

 

insa, chiar si in aceste conditii, romanii au continuat sa lucreze eficient. Cei mai multi respondenti (ECE - 51%, Romania- 54%) considera ca au ramas la fel de productivi si in perioada de lucru la distanta, iar pentru 21% dintre respondentii din tarile ECE si 23% dintre cei din Romania productivitatea chiar a crescut. Totodata, 44% dintre respondentii romani spun ca echilibrul dintre viata profesionala si cea personala s-a imbunatatit de cand casa a devenit si spatiu de lucru, procent mai mare decat cel inregistrat in tarile din Europa Centrala si de Est. 

 

Cele mai multe dintre firmele care pun accent acum pe munca la distanţa aveau deja implementat conceptul “work from home”, din perioada anterioara pandemiei. Concret, atat la nivelul tarilor din Europa Centrala si de Est, cat si in Romania, peste 60% din respondenti au lucrat ocazional de acasa, iar 31% dintre cei intervievati in Romania si 23% in tarile din regiune spun ca nu au lucrat remote deloc inainte de pandemie.

 

Studiul a fost realizat in perioada martie-aprilie in 25 de tari in care Collies International opereaza, prin colectare online de date in randul a aproape 4.400 de respondenti dintre care aproximativ un sfert din tarile din Europa Centrala si de Est. 

 

Despre Colliers International

 

Colliers International Group Inc. (NASDAQ: CIGI) (TSX: CIGI) este unul dintre liderii globali in domeniul consultantei imobiliare si al managementului investitiilor. Cu operatiuni in 68 de tari, cei peste 15.000 de specialisti intreprinzatori lucreaza impreuna pentru a oferi consultanta si servicii de specialitate pentru a maximiza valoarea proprietatii pentru chiriasi, proprietari si investitori. Timp de peste 25 de ani, echipa noastra experimentata de management, care detine aproximativ 40% din capitalul nostru, a oferit actionarilor profituri investitionale anuale de aproape 20%. in 2019, veniturile corporate au fost de peste 3 miliarde de dolari (3,5 miliarde de dolari inclusiv afiliatii), cu active gestionate de 33 miliarde de dolari. Pentru mai multe detalii despre Colliers International puteti accesa corporate.colliers.com sau ne puteti urmari pe Twitter @Colliers si LinkedIn.

 

Sursa: www.goyapr.ro





Info util

Numai 5 producatori de solutii antivirus, inclusiv ESET, au indeplinit criteriile de detectie si dezinfectare solicitate pentru Windows 7.



Newsletter


Adresa mea de email:
Parteneri

Despre noi

Download

Contact

Strada Retezatului nr.5 / Tg.Mures 540 068
tel/fax:0265 265 910 / contact@smartnews.ro

Publicitate